Quit or Save

När vet man om man borde gå vidare eller fortsätta kämpa för något?

Är det bara ett mål man har i livet, som man verkligen brinner för så är det såklart ingenting att fundera över -Klart man ska ge allt man har för att uppnå det?!
"Livet har ju sina med och motgångar!"

När det gäller någon då?

När ska man ge upp och bestämma sig för att "Nä nu orkar jag inte mer!" och gå vidare? Det är ju så olika för alla hur man sköter saker. Men när man nått det stadiet att man börjar vela så ska man nog börja granska allting väldigt noga. Man får göra någon slags lista med alla bra saker som den här personen ger en, och en annan lista med dåliga saker. (Man kan ju fundera på det iallafall)
Har man tur så finns det flera goda saker än dåliga och då har man ingenting att bestämma ännu. Så ser jag det. Är der därimot fler dåliga saker än bra saker, så tycker jag att man ska ta dig en riktig funderare. Varför vilja umgås och vara nära någon som gör en illa? Jag vet inte.

Anledningen till det här dumma inlägget är helt enkelt för att jag tagit mig en riktig funderare (som omväxling) och mja, jag tänker forstätta som jag har gjort tidigare. Dvs att jag struntar i vilket. Lättare sagt än gjort.

Man vill ju, men man kan inte om man inte är två. Så jag håller låg profil med hjärter ess i min hand, men jag kommer aldrig att gå All in. Sålänge du inte höjer först.


--


Kommentarer
Postat av: sibel

tack så mkt :)

2008-04-27 @ 21:31:10
URL: http://www.sibeeel.blogg.se
Postat av: JOSEFINE

(svar) jaa men man behöver inte låna ut dom, äckligt ju :P sen går det faktiskt att tvätta av såna

2008-04-27 @ 22:03:48
URL: http://josefiner.blogg.se
Postat av: Duvan

Men vi kan väl köra igång båda då from i morgon;). Nyttostart:D Se hur länge det håller?

______________________________

Djupt inlägg. Jag tycker att man, i vissa fall ska sluta kämpa för sin egen skull. Märker man att det inte leder någonvart, man far illa emellanåt så är det bättre att släppa taget. Och försöka gå vidare. Även om det inte är lätt.

Inte lätt alla gånger om hjärtat vill en sak och hjärnan en annan:/

2008-04-27 @ 22:10:01
URL: http://greendove.blogg.se
Postat av: Sophia N

Mycket klokt av dig! :)

2008-04-27 @ 22:15:07
URL: http://www.sosecret.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0