Home sweet home!

Åh! Nu har jag sovit en natt hemma i min egen säng, den saknade jag så mycket så jag vet inte vad! Det var så härligt!

Resan till Finland gick bra! Egentligen var vi väl mer på båten än i Finland, men det var kul!
Det började med att vi åkte och hämtade mamma på jobbet vid klockan tre. Sedan åkte vi till båten, vi checkade in (vi behövde inte ens stå i kö, det fanns två långa köer men ingen verkade ha fattat att det fanns en incheckning till) sedan åkte vi upp en våning och stod i kö för att gå ombord, vi gick ombord och letade rätt på våran hytt. Hela tiden fotograferade vi allt som vi såg. Vi hittade hytten, det var en sån där vanlig tråkig hytt med två "våningssängar". Jag och mamma sov uppe och Donya där nere. Ahapp, sen gick vi ut ur hytten och beställde en barnsäng till vår hytt och en extra kudde till mamma (såklart), vi gick också ut på däck och tittade när vi kastade loss och åkte iväg från kära Sverige, sedan gick vi till tax freen och köpte godis och läsk. Åså gick vi och åt på någon restaurang skit grej, vad den nu hette. (Tråkigt att berätta allt)
A men sen försökte mamma och Donya tvinga i mig åksjukepiller, eller vad det heter. Det gick sådär för jag är ju en tönt som inte kan svälja tabletter. Men det slutade bra med att jag stoppade i tabletten i min fanta och drack upp den. Så svepte jag den i ett nafs! Det var bra att vi tog dom, för på natten sen så gungade det så inåt helvetes mycket så jag kunde inte sova. Jag låg vaken till klockan tre innan jag tog mig ner från sängen och letade upp min mp3 och en läsk, sedan klättrade jag upp igen (jag väckte allihopa men sket i det) så låg jag där och lyssnade på musik och drack läsk i säkert 40 minuter innan jag lyckades somna, sedan vaknade vi av väckarklockan 1,5 timme innan vi skulle i land (typ vid 7-8?).

Ahapp, så gick vi  i land, och traskade i Helsingfors, till Marimekko och köpte tyg och tog ut pengar å blablabla. Sen tog vi bussen till momi och mofi som välkomnade oss glatt! Och vi fick en riktig frukost, jag åt mig proppmätt. Var as trött hela dan så jag försökte sova lite men blev väckt hela tiden så det gick åt skogen. Sen gick vi på promenad med mofi och kollade in centrumet där mamma chillade när hon var tonåring. Väl hemma igen så ordnade momi värsta maten, med skit äcklig förrätt men maten var god. Åt mig proppmätt där med (som alltid) momi låter ingen äta sig halv mätt. "Nå ska du int ha lite mera nu? Voi voi"
 Jahapp, så mötte jag och mamma min kusin och hennes pojkvän, så var vi hos momi och mofi och fikade (också skitäckligt fika med nån äcklig choklad som smakade sprit) Påtal om sprit så ville mofi bjuda mig på sprit, men mamma sa nej så jag blev skit förbannad men låtsades som ingenting :) ahapp, så blev de kväll. Duschade och gick å la mig, sov som en stock.

Morgon! Upp å käka frukost, de va gott. Åt middag direkt på det (var inte ens hungrig, men åt mig proppmätt endå, såklart!) a och blablabla. Mofi kom med "färdkost" dvs 20 euro, som jag skulle spendera väl (köpte ett par tofflor på båten). Sen åkte vi taxi hela vägen till båten, så checka vi in och var en timme för tidiga så vi fick chilla på terminalen en timma då. Det gick bra, jag lekte med min kamera och tog extremt bra foton. Så kom Ville viking förbi och hade godisregn också, så jag fotade det också. Aha, sen var det båten igen då. När man går ombord så står det alltid en fotograf där och tar kort, så precis när han fotade mig så fotade jag honom, det var lite kul. Jag förstörde typ parets foto som var innan mig men men. Shit happends.
Iallafall så ska ju Gabriella vara en ganska fin båt, och det var den ju ... Nästan inte alls.
Våran hytt var skitful, vi fick inte in vagnen i hytten så vi fick bära den över soffan för att få in barnvagnen. Det resulterade i att vi allihopa låg på golvet och garvade häcken av oss. Vi dokumenterade skithytten med foton och en video film, som visade hålet i väggen, och den äckliga toan och dörrlåset som var löst. Det hela var skitkul, och tårarna rann på oss alla tre. Mamma vägrade försöka byta hytt, men när vi skulle be om en extra kudde och en barnsäng så fixade vi ändå en ny hytt, en mycket finare hytt. Vi fick lägga till lite pengar men det var det värt.  För när vi gått igenom hela båten i jakt på våran nya hytt så fick vi syn på hytten tillslut, vi gick in och jublade av glädje och mamma hoppade i sängen! Det var en sån där hytt med dubbelsäng, och en våningsäng och vi hade egen tv också!! Fatta vilket lyx?!
Vi jublade och spelade in en film på den nya hytten också, sen gick vi ut och käkade igen. Åså samma grej igen, vi gick på tax freen och köpte en jävla massa godis och skit.
Jag fick mina titanic bilder också, bilder där jag står på däck och tittar ut på havet (kolsvart för det var på kvällen) aaahaaa.. .Sen var vi i hytten och käkade godis, mamma slängde godis på mig. Det gjorde ont. Aj. Sen var det dags att käka åksjukepiller igen (körde samma grej som på vägen dit) sen blablabla, så sov vi. Och jag sov som en stock typ, det gungade så mycket den natten att David vaknade och gallskrek mitt i natten, men jag bara sov vidare. Åså prutt, så var det morgon och vi gick upp. Åså gick vi av båten, å blablabla.
Orkade inte skriva om det här, men det var Donya som tvingade mig. Några bilder kommer upp senare, nu ska jag gå och umgås med Ida och Rojano.

Hejsvejs!


Kommentarer
Postat av: Syster Donya

Ahhh Donya tvinga mej... men det var en rolig resa. Gubben som inte hade brottom haha eller jag och mitt ölglas hahahaha!

Puss!

2008-02-29 @ 19:52:40
Postat av: Sophia N

Hahhaa, jaa jag kom på det när jag skrivit klart, att jag glömde berätta om det roliga små grejerna vi hittade på! :/

Puss!!

2008-02-29 @ 21:08:29
URL: http://sosecret.blogg.se
Postat av: Syster Donya

Men alla behöver ju inte veta allt som hände haha. Kollade precis på filmerna som jag filmade MOHAHAHA jag garvade så att tårarna rann, you know rutisch hytten hehe!

Puss puss!

2008-02-29 @ 23:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0