Pustar ut

Nu e det söndag då, men det är som en lördag eftersom vi är lediga imorgon!
Det har varit kul i helgen, delar av den iallafall...
Några detaljer om det tänker jag inte nämna. Därimot har mitt huvud börjat spela mig ett par spratt eller nåt, första gången på länge känner jag att jag varken vet ut eller in. Ingenting är som det borde, fast allt är precis som vanligt! Jag vet vad jag vill, men det byter plats hela tiden så jag blir helt förvirrad. Vad gör man när man är förvirrad och varken vet ut eller in?
Svaret på den frågan är att grubbla, och ja jag grubblar över det. Jag grubblar hela tiden men det gör ingen nytta, för ena sekunden känner jag mig lugn och nöjd med mitt "svar" på frågan jag ställer mig men nej då ska jag tycka något helt annat en timme senare.. Usch vad trött jag blir, jag som aldrig blir trött på mitt lilla maskineri i huvudet..

Jag antar att jag vet,
att jag vet hur jag vill ha det.
Jag antar att jag är säker på svaret.
Men när jag väl vet,
tycks jag ha tappat förmågan,
att säga det..
så hur löd frågan?

Men det kanske är så det ska vara, man ska helt enkelt inte veta allt. Man kanske skulle ta och "go with the wind" eller nåt, bara vara. Vet inte om det går. Och nu drar jag in andra i det här också och det är ju inte så snällt..

--

Kommentarer
Postat av: thillsithullsi!

Prata med mig! Brainstorma tillsammans? :D

dinpresentärsnartklar.nu(snart)

2008-02-04 @ 08:30:58
URL: http://inkpen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0