Fixar och trixar!!

Har spenderat en del tid idag till att experimentera med bloggen lite (utseende och sånt där) och ja, lite förändringar blev det! Jag blev nöjd (som alltid!)
Förändringar är bra, för det är tråkigt om livet var samma gamla visa om och om igen. Det räcker bra med att klockans visor går runt runt och månaderna/dagarna är i rätt ordning och att åren går.

"All förändring är bra förändring"
Är ändå ett uttryck som jag inte tycker om och absolut inte håller med om. För visst finns det dåliga förändringar också; Att någon blir sjuk, att flytta fast man inte vill, att få missfall osv.
Fast egentligen, ofta lär man sig nåt av en förändring, det är ungefär som ett misstag (det lär man sig ju av oftast om man är någorlunda normal) och fast man kanske inte ville flytta till storstan, så kanske man fick det bättre där endå? Att någon blev sjuk var ju inte bra alls, men man kanske tar bättre hand om sig själv sen? Ett missfall därimot, vad kan man lära sig av det? "Livet är hårt" men det är knappast något positivt.. Så nu när jag tänker efter, så kanske förändringar är bra (oftast), för man lär sig nåt av dom? Eller? Är jag helt ute och cyklar? Nej nu blir jag förvirrad av mina egna tankar, nu måste jag hitta ett bra slut på det här eller fortsätta grubbla en stund till.. Vad får man ut av förändringar? Usch nej jag blir galen, förlåt du som tagit dig hela vägen hit, jag är helt lost! Värdelöst inlägg!


Tio/femton minuter senare;
-Nej jag håller inte med, för att förlora ett barn för inget postivt till sig - Bara en förändring som gör att man blir ledsen och deprimerad ett tag? Därför är "All förändring är bra förändring" något som inte stämmer alls! Sådeså!

-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0