Fredag!! :D

Äntligen fredag! Inget plugg, ledigt ledigt! Åå, så skönt!
Första veckan i plugget har varit lugn, men ändå utmattande på nåt konstigt vis. För jag är onödigt glad över att det är helg!

Nu skulle jag i vanliga fall säkert sitta klistrad framför datorn (det är jag nu med men iallafall) fast för en annan andledning. Menar min passion, mitt liv, min styrka, min kraft, mitt allt! Haha! Näe, jag skulle nog spelat sims. Men jag har äntligen avinstallerat alla spelen och försöker klara mig utan dom i fortsättningen, det är jobbigt för jag har redan en massa nya idéer till spelet som jag inte får prova. Suck!

"Deal with your loose and be a better winner!"
Det säger mig ungefär att jag ska sluta grina över mitt spel och istället sikta in på nåt annat, försöka se de positiva sakerna istället!

Jag skickade mail till en "spå tant" igår och frågade om det där med Idas aura, men har inte fått något svar än Om jag ens får nåt svar! Så än sålänge vet jag inte vad det var för nåt med auran ... Hmm..

Från ena saken till den andra, här är texten till låten Brainstorm - My star (Eurovision song contest 2000)

My friends gonna call me: hey dreamer
The stars you are watching are so far
Tonight I know I will get there
By plane or by bus - right to my star
Pretend there are things you just don't know
In spite someone's told you are so cute
You have to ask and I will show
The snow in the summer or so, so
If my star will fall
Or disappeared at all
I will follow my star till the end of my days,
And my heart's gonna lead me through so many ways,
And if you gonna join me I'll be your guide,
Baby, 'never say never', be my 'Runaway bride'

My friends gonna tell me: just calm down
The clouds you are walking are so high
This is my chance, and I'll invite
All the dreamers and lovers to fly (fly).
I'm back from the future, life goes on,
But still I remember my promise
You have to ask and I will show
The snow in the summer or so, so
If my star will fall
Or disappeared at all
I will follow my star till the end of my days,
And my heart's gonna lead me through so many ways,
And if you gonna join me I'll be your guide,
Baby, 'never say never', be my 'Runaway bride'

Det är inte så svårt att förstå vad låten handlar om? Fast det kanske inte är så självklart ändå när jag tänker efter, det är väl som med dikter, att man får tolka låttexter hur man vill?
Jag tror stenhårt på att man tycker om sådan musik man blir glad av, såklart. Och att man tycker om sån musik som sjunger/säger precis det man vill höra eller känner.
För hur underbart är det inte med en låt som sjunger precis så som man känner, när man har det jobbigt? Det älskar jag, att veta att någon annan känner likadant, då känner man sig helt plötsligt mindre ensam. Men nu lyssnar jag ju mycket på svensk rap ifrån frizon som nämner mycket om känslor i sina låtar, så jag får väl mycket av de känslorna att "någon känner likadant, någon annan går igenom samma sak" musiken hjälper mig igenom Allt!
Det är inte bara svensk rap som hjälper mig, om jag fick beskriva min musik smak så skulle jag kunna säga att jag lyssnar på det mesta - Men i perioder. Ett tag var jag mycket inne på Frou frou och hennes underliga musik, men för att kunna tycka om den så måste man nog vara "väldigt öppen" för annorlunda musik.
Prova lyssna efter vad din kompis lyssnar på för musik, så kanske du får en inblick i hur denne mår också (?)

Är det du som påverkar din omgivning, eller din omgivning som påverkar dig? (Bara en fråga jag ställer mig själv ibland)

-


Kommentarer
Postat av: ANOMYM ,killar ring mig på 0704460412

du luktar korv bitch !

2008-01-11 @ 19:13:48
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAH

2008-01-11 @ 19:14:13
Postat av: Sophia N

öh, key...

;)

2008-01-11 @ 19:16:29
URL: http://sosecret.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0