"Onsdag kväll", egentligen.

Klockan är lite över elva på kvällen, börjar först klockan tio imorgon så jag kan sitta uppe ett tag till utan några skuldkänslor, alltid skönt att veta!
Idag har jag inte gjort något speciellt direkt, bara varit i skolan och sedan varit hemma. Mamma hade tupperware party, så jag låste in mig på mitt rum framför datorn någon timma tills kusten var klar. Tupperware partyn är inte så roligt, hon som presenterar alla varor vet att vi har husvagn så varenda sak som hon presenterar och berättar om slutar hon alltid med meningen "perfekt i husvagnen" och det är så irriterande att jag inte står ut att lyssna på henne.

Iallafall, så har några intressanta saker hänt idag. Dels har jag fått en speciell uppgift av min svensk lärare att jag ska skriva ner på ett papper allt jag läser, alltså om jag ser på tv eller om jag läser på internet nånstans. Så ska jag skriva ner det i ett par dagar, det är typ en undersökning för att se vad ungdommar använder media till?
Och Ida ville absolut att jag skulle prova se hennes aura i klassrummet idag, så vi testade det också. Det gick väldigt bra faktiskt, fick fram att hennes aura var grön om jag inte minns alldeles fel plus att jag såg något konstigt kvadratiskt över hennes huvud på vänster sida men bara för en stund, ska kolla vad det kan betyda senare.

Och jag och mina tokiga tankar tar aldrig slut, kom och tänka på en låt som jag tyckte om för flera år sen. Det var en låt som var med i eurovision song contest, och jag var så liten då denna låt uppträdde att jag låg och sov när den spelades. Först senare såg jag videon på tv och älskade den. Iallafall så kom jag och tänka på den idag, och jag och mamma började leta via internet. Vi gjorde en deal, om hon hittade låten medan jag gick ut med ena hunden så skulle jag gå ut med den andra också. Och tyvärr hittade hon låten så jag tog ut andra hunden.
Iallafall så hade vi ingen aning om vad låten hette, vilket land dom uppträdde för eller vilket år det kom, bara att han som sjöng kallades gummimannen.

Låten heter My star och spelas av Brainstorm, kom på tv år 2000 (alltså 8 år sedan) Lite kul att jag minns den efter alla de här åren?
Nu ska jag kila iväg och låten ska få vagga mig till sömns ikväll, senare ska jag också lägga upp texten tänkte jag och då ska jag granska den ingående!

-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0