Tråkig dag

Ja det här är nog en av de tråkiga dagarna i mitt liv, fast jag är ju sån att jag trivs väldigt bra med att göra inget särskillt. Fast egentligen har jag gjort mycket idag, men mycket som är tråkigt så jag räknar det som att jag inte gjort ett dyft. Har då varit i skolan idag, inget speciellt hände direkt, alla lektioner flöt på och gick som det ska, jag hjälpte Thillsitullsi (även kallad Mithilia) med no, jag tror att jag var till någon hjälp iallafall! Och det är ju alltid skoj när man känner att man gör någon nytta! Föresten Mithila, förlåt för ditt nya nickname, jag har ingen aning om varför jag kallar dig så, jag skyller på att du åkte bort och var borta för länge så jag fick en förvirring i huvudet, också kallad en "liten skada" pga av att jag behövde din närhet. Därav det konstiga namnet, I guess.
Anyway! Efter skolan tog jag med mig skolan hem, suck stön och allt det där. Har no prov imorgon, och det vill man ju ska gå bra så då får man plugga!
Sedan fick jag hem ett brev angående den lilla bilkrocken jag var med om för ett par veckor sedan, de ville att jag skulle skriva ner min syn på det hela eftersom jag var ett vittne, så då tog jag med mig brevet till min stora syster Donya där vi kom fram till ett vettigt svar!
Sen när vi var klara så fick jag prova kläder av henne som jag ska låna till dopet den 26 januari, då min systers son David Johannes ska döpas, och Jag ska bli gudmor! *Stolt* hon envisades också med att skriva ut dikten på ett papper och sa att jag skulle öva på dikten då och då, usch hon är en sådan perfektionist. När hon vill något så ska det vara perfekt. Det är väl bra på sitt sätt, ibland ..
Men du kan vara lugn syrran, jag ska läsa på dikten och sedan ska jag stå där framför alla människor i kyrkan och läsa som om jag inte var ett dugg nervös (hade inte tänkt bli nervös men man vet ju aldrig) don't worry!

Sitter här å sneglar på min bild läxa, den ska äga alla andras! Har jag bestämt, därför är jag rädd att jag aldrig kommer att kunna kalla den klar, jag har någon sorts bild i huvudet om hur grym den ska vara. Men den ser inte alls ut som bilden i huvudet så jag jobbar på att få en annan bild där istället, så jag kan känna mig stolt och godkänna min lilla rosa skapelse. Det är det viktigaste för mig, sista terminen i nian - Att jag Ska få mvg i bild. Annars vet jag inte vart jag tar vägen!

Konstigt hur mycket text man kan skriva, om egentligen Helt ointressanta saker som bara berör mig, men och andra sidan så är det mest för min skull jag skriver också. Det är kul att berätta om sitt tråkiga liv, men det är ju dumt att ljuga till saker för att få det att verka intressant. ;)

-

Kommentarer
Postat av: Syster Donya

Det är väl klart att allt ska vara så perfekt som möjligt! ;-) Puss på dej gudmoskorv!

2008-01-18 @ 13:36:57
Postat av: Alexandra

jag tycker det är intressant:)

2008-01-18 @ 16:59:35
URL: http://www.hejalex.blogg.se
Postat av: Thillsitullsi

Hahaha ;D Ingen fara! Jag tycker om alla mina hundra olika nick-names! Du har ju minst lika många själv :D

2008-01-20 @ 07:21:22
URL: http://inkpen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0