"Bättre med en korv på stan, när man inte hinner över till Danmark över dan"

Rubriken på inlägget är en liten fin dikt jag hittade på när vi gick på stan, jag, Burgerman, Nanna och Emma =) Den handlar mest om min längtan till att bara åka ner till Danmark över dagen och käka en korv och återvända hem igen. Lite fräckt.

Vi kom lite vilse påväg dit och jag var påväg ut ur bussen. Nanna också! Jag försökte muta henne med "Jag bjuder på en Flurry Smarties!!" .. För vi insåg att bussen körde åt helt fel håll och att vi inte skulle hinna dit i tid. Men icke, vi åkte dit ändå.
Ingen av oss hade kollat vägen för vi tänkte att någon annan gjort det. "TUR" var ju att Burgerman hade kollat efter på sl hur vi skulle åka... Men det var ju lite mindre lyckat när vi fick åka stockholm runt i 40 minuter istället för kanske en resa på 10 minuter? :)

På måndag när vi åker till jobbet, så kollar jag tiderna Burgerman ;)


Roligaste med denna dag var helt klart när vi åkte tåget ut till Saltsjöbaden. Och vi åkte Saltsjöbanan, och jag gjorde om det till Saltsjö-BANAN! (Som i frukten man äter) oh jisses vad jag jiddrade om det hela dagen. Saltsjö Banan :D <3
Fan att inte Tilli-Thai-Empi-Emipla-Emmi-Emz-Mithila var där!?

När vi var påväg, precis följandes kartan de sista 600 metrarna så började alla tre av mina rese kamrater att tjata om att vi kommit fel. Jag förstod inte det, då vi äntligen följde vägbeskrivningen exakt!?

Dagen var faktiskt rolig, och jag kan nu alla säkerhetsåtgärder vid användning av rulator och rullstol. :)
Dessutom fick jag veta att de boende kan slänga ur sig kommentarer som "Ditt jävla fetto!" i mitt ansike, något som jag får jobba på att klara av känner jag.

--


Kommentarer
Postat av: TILLI

SALTSJÖ BANAN :D HAHAHAHHAHA!

2008-06-15 @ 13:27:15
URL: http://inkpen.blogg.se/
Postat av: emma

haha ^^ de va en jätte bra dag ;)

skulle du inte slänga upp den där videon? :o eller bilderna haha ^^

2008-06-15 @ 16:52:23
URL: http://emmadowntown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0