Flyg fyla fågel flyg

Första dagen på jobbet! Det gick as bra! :) .. Orkar inte berätta om det men det gick bra! Vi åkte rätt också, det var ju ett plus i kanten!

Idag har jag genomfört min fågel-skrämma som jag har funderat länge på.
Det är nämligen så att jag har sängen längs fönstret i mitt rum. Och jag har alltid fönstret öppet när jag sover, men jag går och lägger mig så sent att fåglarna hinner börja sjunga utanför på baksidan sittandes i trädet. Så jag har kommit på en idé hur jag ska få bort dem.. Det är följande;

Jag har nu snörat fast två stycken fiskelinor i två olika trädgrenar i trädet, fiskelinorna löper spänt i luften hela vägen in under en kant rätt in igenom mitt lilla öppna fönster där de är fastsnörade i en stor pärla, det gör att jag kan bara kan dra i den så rör sig grenarna på trädet, då blir fåglarna som sitter där rädda och resultatet blir att de flyttar på sig och jag kan sova som en prinsessa!

Och Haga hjälpte mig med det! :)
Nu mår jag dåligt med både huvudvärk och magont, så jag ska ta det lugnt nu ett tag tills det känns bättre!


--

Kommentarer
Postat av: Syster Donya

Har din uppfinning funkat bra då? =)

2008-06-17 @ 17:29:34
Postat av: Sophia N

Jag vet inte, jag tror den är rätt bra.

2008-06-19 @ 23:48:20
URL: http://sosecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0