En helt vanlig måndag...

Hej!

Kikade på bloggen idag och såg ett nytt inlägg, haha. Det uppskattar jag, tack min plutt:] <3

Idag har det varit en lite annorlunda dag i skolan. För det första fick vi inte ha en vanlig kontakt tid som vi brukar, utan vi fick dela den med en annan klass. Annars flöt dagen på precis som vanligt tills det blev dags för engelska (haha!) A, jo.. Busen ville inte ha engelska över huvudtaget så hon blev glad när Sinikka kom in i klass rummet och beklagade att hon var tvungen att gå tidigare, och kapa våran lektion på mitten. Men det blev inte ens det, eftersom att någon tyckte det var smart att skrika på alla att hålla käften för att hjälpa Sinikka så blev Sinikka såklart arg och ja det slutade med att hela klassen fick lämna lektionen. Tycker det var lite orättvist för endel hade ju ingenting med saken att göra, men det var endå nice att få gå! (Borde inte tycka så om engelskan, men men)

Jaha, då hade jag, Mithila och Frida helt plötsligt en hel timma att ta död på. Så de drog med mig in i köket, det var inte så nice för dom som känner mig vet att jag tycker inte om "de som hänger i köket" för det är muppigt att göra det. Och så känner ju pappa kocken också och han ska alltid jävlas med mig, och blablabla. Iallafall så kan Frida alla skåp utan och innan i det där köket så hon drog med oss in till skafferiet och vi fick syn på en stor plast låda med stora (förlåt, mega stora!) maränger i, så vi tog ett par och kilade ut i matsalen och började knapra på dom. Åh dom var jätte goda med choklad i och hela det kalaset. Dock åt inte Mithila eftersom hon inte tål ägg, men hon var nöjd endå för hon hittade florsocker som hon satt och åt på istället. Och jag skulle också välja en näve florsocker framför döden, så det var inte alls något dumt val av henne att låta bli marängerna.

Efter att vi smulat ner golvet som städaren precis skurat i matsalen så gick vi ut.
Vi bestämde att vi skulle försöka få nya kompisar, Frida var snabb att tillägga att det skulle vara en kille, och helst lika gammal som oss.. Antar att hon ville ha någon att ragga på.. Suck!
Aha, så vi gick runt där i skolan och letade något lämpligt offer. Men det slutade med att vi satt i cafeterian och letade offer. Vi fick Mass att komma och sätta sig vid vårat bord, men det blev inte särskillt långvarigt då Mithila skulle börja snacka om en massa underliga saker, fast det var rätt kul när hon försökte få kontakt genom att låtsas vara intresserad av hans mobil spel.  Fast vi känner ju redan Mass..
Men det roliga hade just börjat, haha!
Vi hittade ett offer till, jag vet inte om jag kan hans namn så jag tänker inte nämna det. Och det var så roligt så jag satt där och grät tillslut. Mithila försökte få honom att stanna vid bordet till varje pris! Hon ställde femhundra miljoner frågor och han såg ganska rädd ut. Haha, när han reste sig upp för att gå slängde sig Mithila efter honom och bad lite halvt hysteriskt "FÅR JAG PROVA DINA SKOR!?" och ja, det var då jag började skratta!
Det blev inte bättre sen när Mithila skrek på alla som gick förbi heller.

Vi kom fram till att vi inte är så bra på att värva vänner, eller iallafall få någon att sitta vid vårat bord. Därimot när vi bestämde att vi skulle se hur många vi kunde få bort från sofforna, så behövde vi bara titta på dom så drog en efter en. Lite tragiskt låter det, vi är inte besatta eller något sånt, om någon tror det. Vi hade bara tråkigt!
Jag antar att vi inte är så charmiga endå, tyvärr..!

Nu ska jag försöka dra mig bort från burken och istället börja rita på min bild uppgift! *Tjoho*

--

Kommentarer
Postat av: thillsi

Ja, men vi fick ju fram sjukt mycket som man inte skulle kunna utan rövarspråket! Tack och lov för det, jag missade säkert också en massa! Juste, smulorna i matsalen - rätt klockrent! :D

Vi är helt enkelt för klockrena!
Den ettan skulle jag aldrig "banga" på :D

2008-03-17 @ 17:26:09
URL: http://inkpen.blogg.se
Postat av: Syster Donya

Haha muppidoes! Ni verkar ju ha det väldigt kul ihop =) Behåll kontakten även när gymnasiet börjar... lätt att glida ifrån varandra då!
Kramis

2008-03-18 @ 10:48:50
Postat av: Sophia N

Ja men det blir nog inga problem!
Vi ska allihopa till samma skola om alla får sina förstahands val ;)

Puss!

2008-03-18 @ 14:12:53
URL: http://www.sosecret.blogg.se
Postat av: Syster Donya

Så bra då =)

2008-03-20 @ 16:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0