Tors dag!

Imorse vaknade jag, det såg ut att vara vinter igen. Jag suckade när jag såg det, men blev genast på bättre humör när jag såg Dennis, så då gjorde inte snön så mycket längre.
Anyways! Gick upp och åt frukost med Dennis, fixade mig och sen drog man till skolan! Det var väl kul i skolan tror jag, inget speciellt hände. Det var god mat i matsalen, fast tomaterna var äckliga, lite synd.
Ahapp, nu är jag hemma. Känner mig lite lost (fast jag är hemma) ne, men jag vet inte vad det är. Men nåt är på tok, kan inte sätta fingret på vad det kan vara. Men det ordnar sig säkert, ska lyssna på lite filosofisk musik nu, dvs en massa sorgliga rap låtar. Haha, man blir lite deprimerad av det kanske, men det är nice med sån musik. 
Insåg precis att jag har lyssnat på samma skit låt tre gånger på raken, jag hatar den egentligen för rapparen sjunger så muppigt så man orkar inte lyssna på henne, men nu inser jag att det orkar man ju visst det! Synd bara att hon ska låta som hon gör, annars har hennes texter poäng i varje vrå. Alltså att man kan känna igen sig i allt hon säger, det är väl det som mina öron tycker om då kan jag tänka mig.  
Det var längesen jag gick runt och undrade över något! Fick därimot ett ganska vettigt svar på en fråga, från min svensk lärare Helena.
Varför man får ont i hjärtat när man är ledsen, när alla känslor sitter i huvudet? Det är nämligen så, att när man är ledsen så kurar man ihop sig till fosterställning, och spänner varje muskel (t.ex när man gråter) och hjärtat är på nåt sätt kopplat till hjärnan, så hjärtat drar också ihop sig (eftersom det också är en muskel) därför kan man känna smärta, när man drar ihop hjärtat.
Vet fortfarande inte vart fenomenet "mitt hjärta gick i tusen bitar" kommer ifrån, kan man känna så? Men det är ju konstigt egentligen, hjärtat går ju inte sönder så då måste man inbilla sig, eller så kanske det bara är nåt som man säger. Det låter ju ganska fint. Egentligen borde man känna att något i hjärnan gick i tusen bitar istället. Som jag brukar säga till mig själv när jag mår dåligt pga nåt, "jag har huvudvärk"

--

Kommentarer
Postat av: Lou Cigaro

Dagens fråga: Hur är vädret hos dig? :) Ha en skön dag! =]

2008-03-06 @ 17:11:50
URL: http://cigaro.blogg.se
Postat av: Bernt von Hasselhauf

kul;) fin blogg

2008-03-06 @ 17:17:59
URL: http://moskvademokraterna.blogspot.com
Postat av: Eden

Titta gärna in på min blogg - handlar mestadels om kärlek & sex :)

2008-03-06 @ 17:18:59
URL: http://edenslustgard.blogg.se
Postat av: Louise

Din blogg är fett cool :D

2008-03-06 @ 17:33:14
URL: http://elinochlouise.blogg.se
Postat av: samina

Det finns ju typ något som heter "Broken heart syndrom". Så tror jag det hette, minns inte riktigt precis så jag kan ha fel. Har iallafall med ett krossat hjärta att göra, fast inte bokstavligt talat då, XD

2008-03-06 @ 20:05:04
URL: http://vivalablanc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0