It's all about självkänsla

Det här är för din skull, gulleplutt! :)

Jag förstår om man inte orkar lyssna på mig och mitt babbel som saker hit och dit, men faktum är att jag har en poäng i det jag säger.
För saker blir jävligt mycket enklare att genomföra om man vågar tro på sig själv, och tänka positivt. Livet blir så mycket enklare då. Jag menar inte att man måste tycka att allt är as roligt och perfekt jämnt. Men sånna små saker som att jaga upp sig för ett prov man inte pluggat ordentligt till, för det första så har man bara sig själv att skylla för att man inte tagit sig tid att plugga och för det andra så hjälper det inte att gnälla om det. Då får man istället vända på det och tänka "Att jag gör mitt bästa" för då kan det inte bli bättre. Det gäller att ge 100% i det man gör, så har man ingenting att skylla på sen. Går det dåligt ändå så får man acceptera det helt enkelt!

"Saker blir vad man gör det till! " Är något jag brukar säga, samt "Med den inställningen kommer du inte långt!"
Med en positiv inställning blir saker så mycket lättare.
Så alla ni som jagar upp er på små saker jämnt, och klagar och tycker att ni är dåliga i allt ni gör. Ni mår knappast bättre av att säga det högt för er själva. Gör istället så att ni hakar upp er på något ni tycker om hos er själva, eller gör något ni vet att ni är bra på!
Då blir allting så mycket lättare att genomföra.

Och se inte ett IG som ett misslyckande, utan som en chans att prestera bättre sen. Jag tror att man kan få lika mycket vilja att göra bra ifrån sig från ett IG prov som om man fått MVG.
Allt handlar om din inställning. Går saker inte som du vill, så ändra på din inställning.

Predikan är slut nu.


--

Kommentarer
Postat av: Syster Donya

Bra inställning =) mee like!

2008-05-16 @ 11:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0