Att överleva ensam hemma utan mor och far steg.1

MATLAGNING!

Hur ordnar man det på egen hand utan att bara be morsan laga ihop nåt? Och sen att man har mage att säga att det smakar skit, eller som det oftast låter vid vårt matbord -För lite salt! (Fast det är pappa som säger så, jag säger det aldrig jag liksom håller med i tystnad) Hur som haver.. Jag är ingen pärla på matlagning. Men tur att man har lite fantasi. Synd att kylskåpet ekar, antar att all mat är i husvagnen. Tur att man får feta mycket mat i husvagnen på lördag!

Men men tillbaka till matlagningen. Jag är på tok för ung för att dö redan och min mage hade nästan givit upp. Men då fick jag en snilleblixt idé! (Ovanligt huh?)

Middag idag: "Taco Ala Sophia"



























Kättfärs, gurka, tomat, jalapenjo (hur de nu stavas), ost, taco sås och en jäkla massa vitlökspulver.

Efterätt: "Ala KladdkakaSmaskSmask"



Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0