En liten tripp

Jag landade i bilen. På golvet fanns det stora stenar som var ivägen. Jag visste inte vad dem gjorde där eller vad de skulle vara till för -Jag ville heller inte fråga. Så jag lät det vara ett mysterium liksom mycket annat redan är här i livet. Istället bredde jag ut mig över hela baksätet och njöt av all plats.
Tills min käre hund kom och förstörde allting. Det gjorde ingenting. Han kunde få sitta där eftersom att jag ändå föredrar att ha honom hårandes i mitt knä än att ha hans andedräkt i nacken. Han fick bli min resekamrat.
Jag ångrade mig kvickt -Han somnade, en sån hemsk resekamrat jag fått tänkte jag och suckade medan jag undrade vad denna resa skulle ta mig..





..Längs vägen såg jag både det ena och det andra, mest var det skogar som övergick till stora ängar eller vattendrag. Det var vackert, jag lät blicken fladdra fritt på sakerna som råkade hamna i mitt synfält medan jag lyssnade på musik i hörlurarna. Trevligt var det. Tills jag kom till en sån där hat låt som man inte vet hur den egentligen hamnade på spellistan, jag blev sur och tänkte "vilket skit" och precis då åkte vi förbi en stor skithög. En tillfällighet? En slump? Det kan man aldrig riktigt veta. Jag tänkte vem som kunde ha orsakat all denna skit? Havremopparna -Såklart! Ena riktiga skithögar. Men sådanna finns det ju fler av. Även i mänsklig form..




..Tillslut nådde vi ändå vårt mål -Nuppsala och Feltema. Ett helvete enligt mamma. Ett himmelrike för pappa, och för mig? Nja, det luktar gott där och finns alltid nåt kul att göra. Som idag då jag hittade en sparkcykel som jag åkte runt på medan pappa letade efter någonting. Tillslut gav vi upp och kollade på en dator efter det vi skulle ha och det var närmre än vi trodde. Så det kan bli.. Saker är inte alltid som man tror..




..Sedan tog pappas himmelrike slut och mamma hamnade i himmelriket istället -IKEA! Jag själv då? Nja, det är så mycket prylar där så jag får alltid lust att springa ut ur närmaste nödutgång. Dessutom alla de där rummen, man blir ju galen och mamma ska peka och ska fan ha alltihopa! Och är det något jag hatar så är det "Ta själv lagret" träffade dock en söt liten kille där som jag blev kompis med. Vi ska ses senare i veckan, jag smygfotade honom, hihi jag tror att jag är kär bloggen...





Ser ni honom?

...Efter ett jäkla springandes blev pappa trött i fötterna och jag likaså. Så vi började diskutera mat och mamma sa "Vi åker hem och lagar mat". Jag lade till "Ja! Varför inte? Makaroner och köttbullar! Mums." (ironi).... Vi hamnade på en grill gömd någonstans i Nuppsala...




...När jag trodde att vi äntligen var på väg hem (hur kunde jag tro någonting sånt?) så var vi i alla fall inte alls hemma, utan i husvagnen och härjade.. Pappa skulle lämna båtmotorn och mamma gick ut med hunden som sprang som om han aldrig hade sprungit förr... Eller så sprang han som om det var det ända han gjort i hela sitt liv... Eller så prang han... Jaja, han sprang.. Och jag fotograferade meningslösa ting sen åkte vi Nästan hem, först handlade vi mat. Sen HEM!





Jaha så vad har ni gjort idag då?

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: D

Jag fixa en del hemma, ska till IkEA på söndag! hmm ja du skitstövlar finns de gott om har du stött på många du med?

2009-04-23 @ 22:16:09
Postat av: Sophia N

Det verkar som om du haft en del bra saker för dig idag då, jag borde egentligen ha tagit med mig datorn ut igår, men men.. Man kan alltid vara efterklok.



Skitstövlar finns, absolut men har inte stött på så många. ;)

2009-04-24 @ 08:38:38
URL: http://sosecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0