Valborgs diskussion med mor

Valborg: Kvällen då många ungdomar testar alkohol för första gången. Kvällen då unga tjejer kan hittas i buskar nerdrunkna i deras egna spyor (okej inte alla kanske), kvällen då killar hinkar i sig öl för att förstå att de inte alls tål så himla mycket.. Valborg -Alkoholens afton! Mer alkohol än på julafton och värre än nyår. 

Mamma kom just och frågade vad jag ska göra på valborg..

Jag: "Vill du verkligen veta?"
Mamma: "Ja."
Jag: "Vill du verkligen verkligen veta vad jag ska göra på valborg, utan krusiduller och annat krimskrams? Precis exakt vad jag ska göra?"
Mamma: "Ja, men inga pinsamheter vill jag höra."
Jag: "Jaha nej men jag ska vara hemma förmodligen med några vänner."
Mamma: "Och dricka sprit?"
Jag: "Japp. Men du vet att jag inte gör bort mig."
Mamma: "Ja du får väl skylla oljudet på Sandra om grannarna klagar." *Ler*
Jag: "Been there, done that!"
Pappa skrattar, mamma börjar skratta och jag skrattar..

...Fantastiskt med förstående föräldrar ibland. Ni vet att ni kan lita på mig.
 
Puss på er!


Kommentarer
Postat av: D

ja de måste va kanon med föräldrar som du har som ger dig ett förtroende och du tar de,dom måste vara stolta över sin kloka dotter, hmm jag förstår inte alls vad du menar ang korven jag kommemnterade i förra inlägget, själv ska jag va dryg som fan och supa skallen av mig, daaaaaa! eller not

2009-04-26 @ 20:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0