Planerat hela livet?

Har du nångång tänkt vad sjutton det ska bli av dig och ditt liv? Karriär, familj, vart du kommer bo, göra, uppnå, hur du kommer må osv. Det måste väl varenda en ha tänkt nångång?
Jag menar man har ju bara ett liv och just nu i min ålder handlar det mest om först att hitta kärleken och sen också att skaffa sig en så bra utbildning så möjligt så man faktiskt har en chans att uppnå sina drömmar (I alla fall är det det som är viktigast för mig just nu).
Men vilka är egentligen ens drömmar? Vad sjutton vill jag uppnå innan jag dör eller blir så gammal att jag inte har ork att uppnå något mer? Man blir lite stressad av tanken. Men jag kan ju ändå nämna några av mina drömmar.
Jag vill bli florist, i alla fall en ägare till en blombutik det skulle betyda jätte mycket. Jag tycker om att hjälpa människor och tycker att jag är en ganska bra lyssnare och har en del kloka funderingar (även om jag låter lite virrig på bloggen) därför vill jag också bli psykolog, eller någonting liknande. Just för att det känns så bra att veta att man hjälper någon som behöver det. Sen har jag ju ett brinnande intresse för datorer och datorspel och det kommer nog aldrig försvinna eftersom det suttit i såhär länge, därför har väl en barnslig dröm om att få vara med och utveckla ett datorspel dykt upp i mitt huvud. Det vore hur coolt som helst. Och skriva finner jag väldigt rogivande, att bara sitta och hitta på en massa historier och konstigheter är jätte skoj!
Men det bästa med drömmar och mål är att vi vågar ha dem, för det är i slutändan det ända som peppar en att fortsätta vilja något med sitt liv, det är något man kan längta efter och kämpa för. Och jag tror att inga drömmar kan bli förstora! Kan någon annan, så varför skulle inte du kunna? Möjligheterna är stora så man ska försjutton inte begränsa sina drömmar! Men man får inte heller glömma att det ska vara kul på vägen!

Säger som jag alltid säger till Emmi, man väljer inte att födas ej heller när man dör. Men allt där emellan, väljer du hur du gör!

Kommentarer
Postat av: EMMI

<3<3<3

2009-01-15 @ 23:01:51
URL: http://inkpen.blogg.se/
Postat av: Jen

Allt bra idag? :)

2009-01-16 @ 15:49:23
URL: http://www.metrobloggen.se/JenniferLindberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0